maanantai 13. toukokuuta 2013

It's Barcelona, baby!!

Vapun jälkeen Luxembourgissa vietettiin kreikkalaista pääsiäistä (älkää kysykö, miksi), joten bookkailtiin eltsun kanssa itsellemme pieni löhöloma Barcelonan auringon alta, sillä lennoille tuli hintaa 40€ menopaluuna. Lähdettiin siis 3.00 flibkolla lentokentälle 3.5.ja yritettiin nukkua vielä matkallakin. Tosin ainakin mun unet jatkui vasta lentokoneessa ja sielläkin vain tunnin verran.

Lennettiin Reussiin, joten oltiin Barcelonassa joskus puolenpäivän hujakoilla ja tavattiin eltsun kaveri Kreetta juna-asemalla, josta jatkettiin tsekkaamaan hostelli ja heittämään sinne joitakin kamoja, sekä vaihtamassa vaatteita vähän kevyempiin. Hostellilta jatkettiin syömään ja burgerien jälkeen mentyin jäätelöt kädessä ottamaan arskaa aukiolle, joka on modernintaiteen museon edessä.

Kreettan mennessä töihin, otettiin me eltsun kanssa suunnaksi ruokakauppa, josta mukaan tarttui mansikoita ja juotavaa rantaevääksi. Sinne rannalle ei kuitenkaan koskaan päädytty, sillä ensin etsittiin eltsulle shortseja ja sen jälkeen päädyttiin vaan lekottelemaan sataman nurmialueelle.

Lauantaina päätettiin pitää biitsipäivä ja palvoa Aurinkoa, joka osottautui oikein hyväksi ideaksi, sillä lämpötila paikanpäällä oli mukava n. 25'c. Siispä eväitä mukaan rantakadun Sparista ja piksut päälle, mars! Maitovalaat iskivät Barcelonan rantaan.

Myöhemmin päivällä lähdettiin vähän sangrialle ja kaitpa me jotain syötiinkin. Mun muistikuvat vaan ei näköjään ole kovin terävät sen suhteen, mitä syötiin. Käytiin myös kysyelemässä tatskausarvioita, mutta koska hintataso oli suunnilleen sama kuin luxissa, niin ei kuvia hakkautettu. Taidettiin myös alustavasti kiertää muutamaa kauppaa, jos oikein muistan.

Sunnuntaina lekoteltiin vähän lisää rannalla ja sää oli jopa lauantaita parempi. Myös paikallinen mojitomyyjäsetä iskeytyi meidän seuraan karkuun poliiseja (päästiin siitäkin kyllä lopulta eroon). Kuulostaa varmaan tosi tylsältä lomalta, mutta tätä mä halusin - rentoutumista ja sitä ettei tarvitse tehdä _mitään_. Biitsiltä lähdettiin muutaman paikallisen aupparin kanssa syömään tapaksia ja omnomnom, kun ne oli hyviä! Oon alkanut jopa tykkäämään katkaravuista viimeaikoina, vaikka aemmin kartoin niitä, kun ruttoa.

Maanantaina oli meidän kotiutumispäivä, joten päätettiin iskeä Barcelonan kauppoihin halvan hintatason houkuttamina. Mulle tarttui mukaan Berskasta shortsit ja toppi, sekä farkkuliivi jostain muualta. Kävin myös haukkaamassa zurroja, kun kerran Espanjassa olin ja lisäksi kävin myös paikallisessa apteekissa hakemassa lemmenrohtoja, jotka näyttää osittain toimivan

Lounas hankittiin erinäisistä pikaruokaloista ja navat täysinä mentiin hostellille tekemään viimehetken pakkauksia, ennen pitkää kotimatkaa, joka päättyin puolen tunnin kävelyyn vesilätäköissä.